Went to ‘Muzik muzik 23’ at Sri Pentas 2, Shah Alam yesterday to give my support to Mila. She sang ‘Mila bila cinta’ to promote her album. Nothing much to blog bout her.

Met Cheryl Samad at Muzik2 yesterday, excited sgtttttt

Told her dat

Aku: 'I love u in GHOST and felt sad n torn dat u died'

And i'm asking 1 stupid rhetorically question. Mesti semua pelakon aku jawab macam ni kan, tapi aku tanya jugak, ahahahaha

Aku: 'Did u really died and becoming a ghost like NAZ?’

and she replied

Cheryl: ' Aha, suprise, there are 2 more episodes that u have to watch'.

Huhuhuhu, i think the last two episodes become more intriguing. Hepi belated buffday Cheryl!

I love Cheryl Samad, she’s bubbly, articulate, cute and I feel she’s one of the peoples in entertainment world/industry that easy to be approach by her fans or anybody, and she’s down to earth.

Speaking of GHOST, I may be not watching dis coming last two episodes on dis Sunday; I’m going to NO BLACK TIE club in KL to watch a gig. I’m going to meet ‘Estrella’, it’s an indie band. The vocalist and guitarist is my kazen, Liyana. Haven’t met her for awhile. And, I’m hoping to meet Jeremy Little, their manager. He’s the winner of CLEO eligible bachelor ( tahun bila dah loper la plak kan, ) he’s adorably cute :p wink wink



This is a real ghost story. It was happened to me, Beckham and Saint on our way back to home from Palm Spring Damansara on 22nd March 2008 around 2.30 am.

When we’re in the car, I told Beckham dat I'm going to visit Mamachik graveyard to recite Yassin n doa. I’m extremely misses her and on 2nd April 2008, it will be the ‘100 days’ since the day she left us.

Aku: Aku rs cam nak p kubur MC jer nanti, lagipon keta aku dah elok kan. Dah lama x p, rindu la kat dia

Saint: Oit, jgn loper hajak aku, merengsa kalau tak ajak tauuuu

Beckham: Aku pon nak g lawat kubur nenek aku, rindu doww

I’m rambling about how I miss her, what if she still alive? What happened to Da VOM n MC Voices now after she left, semuanya ‘ Kalau lah MC ader, tentu dia …… ‘ I knew it’s bad for us to talk about ‘ Kalau la dia ader ‘ seolah olah kita tdk menerima takdir bahawa Allah lebih sayangkan dia. Tapi I can’t help it, and my frens know it, so they just listen to me when I’m talking about ‘ What if MC still alive? ‘

If u guys familiar with LDP-Damansara, after Damansara Jaya, there are two ways to exit to Kelana Jaya, one is by LRT Taman Bahagia and another is after LRT Kelana Jaya station. There’s a Caltex Station at the corner of the road.

Beckham asked me which way to go and I said

Aku: tanak la ikut tmn bahagia, byk sgt trefik lite

Beckham, saint n me were all agreed to use the other way.

After 3min or less, we’re stuck in traffic jem, and all if us masa tu cakap

Aku: wei aku rasa ader xcident la kat depan, biasa kalau lori siram pokok tak stuck mcm nihhh

Saint: a’aaaa la. jalan lagi depan, biasa org xciden kat lepas lrt kj

Beckham: jommmmmm

Gatal la semua kannnn. Lepas LRT KJ nyer station mmg ader xciden. Semua nak turun n berenti tgk. We’re Malaysian, masyarakat yg prihatin. :p

We parked our car jauhhh dr tempat xciden sebab ramai yg berenti. Kena jalan sket, masa tu, baru lepas hujan so tar masih basah, tempat kiter org parking tu pon sejuk.

Sampai je sana, memang terukkk giler xciden tuk, bayangkan, keta Vios tu dah jadi sekeping, melambung dr LDP ke tempat parking bus kat bawah tuh. Kalau siapa tak penah g LRT KJ mmg tatau nak bayang laaa. Mesti laju gilerrr drive sampai leh melambung ke bawah sana, abis ranap pagar pembahagi antara LRT KJ ngan jalan raya LDP tuh. Pas2 keta tu remuk sebab hentam bus yg parking kat c2, bus pon mcm ader sikit hancur kat belakang.

Masa tempat xciden tuh dah xde mayat, Cuma ader keta Vios tuh. Dlm keta vios and tepi tayar ader darah.

Masa aku tgk tuh, aku rs tempat yg kami berdiri tu panas. Tapi aku ckp kat diri aku, ni mesti panas sebab keta tuh panas, bolehh?

Saint pon ajak aku balik, dia po cam x sedap ati

Saint: jom aa blah, kita dah cukup prihatin nihhh

Ader org kat c2 ckp, negro dah mati.

Aku ajak Beckham n Saint balik ke kereta. Sampai je kat tempat kami parking, aku ckp

Aku: apsal tempat ni sejuk, tempat tadi panasss?

Saint: aku tak rasa apa apa pon

Beckham lak duk gelak gelakk

Masuk dlm keta, terus hati aku berdebar debar n berpeluh di belakang aku, cam ader org belakang aku, mcm aku dipangku oleh org.

Aku: eh aku rasa panasss la beck

Si Beckham ni jenis yg leh nampak antu, dia duk gelak gelak lagi

Beckham: kalau aku tau ko mati, aku tak turun tadi

Abisss la, si saint laks, makin rapat ke aku, dia duk seat bkang, takder org tepi dia, aku duk seat depan, beckham seat driver. Keta laks rs berat sgt, nak balik ke umah kami rs cam lambatnya nak sampaiii

Saint: aku rasa panasss, belakang aku n tepi aku ader sumtimmm, tangan aku takleh angkat

Lepas dia ckp dia baca ayat kursi, walau aku tau dia baca salah, tapi masa tu it’s not funny anymore

Sampai umah saint, semua xnak kuar keta, lagipon kat umah saint kat flat kastam lama tuh mmg byk antu, mcm2 dah osmate saint n saint nampak, siap antu main badminton lagi kat c2

Aku: aku xnak turun beck, jom kita hantar ‘dia’ balik

Beckham: takper Bie, dia x ikut ko, dia tepi saint, seat belah Saint kosong

Beckham pon drive ke umah aku, sampai je umah aku, we olls semua turun dr keta. Masa tu aku dah rasa tak panas Cuma hati aku masih berdebar debar

Beckham: Bie, ko masuk dulu, dia tak ‘lekat’ lagi kat ko

Bila aku masuk laman umah, aku tgk dalam keta aku yg parking kat porch ader org dlm tuh, aku dah x pandang n b4 aku masuk umah

Aku: Assalamualaikum, aku nak masuk umah, jangan ikut aku lagi

Aku mtk kebenaran nak masuk umah, ckp jgn ikut aku lagi, jgn duk nak ‘parking’ or ‘sewa’ kat umah jiran sebelah umah aku yg kosong tuh. Aku tau osmate aku semua lemah semangat. Dan ader yg penah kena buatan org

Masuk je dlm bilik aku, aku tanggalkan semua yg aku pakai tadi, rendam dlm baldi. Aku mandi wajib, amek air semayang. Masa aku mandi, aku takleh pejam mata masa bawah shower, aku terbayang benda yg tak pasti.

Lepas amek air semayang, aku solat isya’ and baca yassin.

Lepas baca yassin, aku cuba tidur. In bed, aku rasa buah pinggang aku belah kiri panas mcm kena simbah air. Aku pegang surah yassin n baca ayat kursi and ratib ‘Subhanallah’ ‘Allah hu akbar’ dan mcm mcm lagi yg terkuar dr mulut aku

Aku teringat dulu, masa ayah aku g berubat alternative, aku pon gatai nak berubat sama. Bomoh tuh buang iblis dlm tubuh aku, tempat yg plg byk ialah buah pinggang belah kiri aku, So mlm tuh, tempat yg sama jugak aku rasa. Lantak ko la setan, baik ko kuar dr tubuh aku, aku tak wat salah kat ko, aku lebih mulia dr ko. Cewahhh berani laks bila dah sampai umah.

Dlm takleh tido aku duk berangan plan utk esok, yg aku nak g amcorp mall nak cari buku, sedar x sedar dah azan subuh, aku pon solat n tertido dlm telekung sembahyang.

Bila tgk berita esok nyer, ader la psl tuh

‘Empat pelajar kolej swasta dari Afrika maut nahas jalan raya’

Aku bersimpati kpd korang dan family. Tapi terima aksih kerana x kacau aku lagi.

The end

~ Moral of the story: ~

~ Jangan duk gataiii nak tgk org xciden ~

Tu diaaa, entry kali ni cam Fibie laks, panjang berjela noks


0 comments: