.............. tu kata kata kawan lelaki aku yg selalu aku suh jadi driver bawak aku g pavillion la, the curve la, OU la, sunway la, mcm2 tempat lagi :p


It's not just me yg gilakan sale kan. Macam semut dengan gula. Mana ader gula situla ader semut. Nak nak lak kalau gula tu terpampang depan mata,pastu senang nak gapai. Semut mana x keruan kan...


Tapi kenapa musim 'sale' ni dtg masa kita semua kekurangan duit. Pastu byk event plak nak kena kita hadiri. Mcm sekarang ni, isnin depan nak raya korban, pastu every weekend bulan ni penuh dengan jemputan ke majlis perkahwinan. Tak pergi kenduri org x baik la kawan, nanti sok ko kawin, ko sanding n makan la berdua dgn laki ko, pastu ko basuh la pantat koli yg itam tuh, alih2 malam pertama ko dua dua pakai kain sarung je, bukan sebab bertenet di mlm pertama tapi tido berkemban je akibat keletihan.


Tapi btol ke musim sale ni betul2 sale?


Jgn tertipu pulak dek ghairah n rambang mata memandang tag tag sale


70% sini, 80% sana, 50% situ, buy 1 free 1 rata rata


Kalau diperhatikan, byk kedai offer discount 70% n 80%. Dah x main dah disount 10,20 % neh. Dulu2 masa sebelum musim 'sale', jgn harap la deknon nak tgk kedai offer disount lebih dr tuh. Takkan ko g metrojaya, ko g harvey norman ko nak tawar mcm ko beli kain kat rantau panjang, 'sepuloh ya duo laaa/rm10 dua helai', ko hengat kedai tu mak laki tiri bini sepupu ko punya, bikin malu sama kompeni summore, hikss


Hari ni masa lunch aku restrict myself dr membelek paper the star. Jgn baca paper tuh, evil paper tau. Banyak sgt 'sale' yg ko boleh berpinar mata tgk. Apa yg x sale, seluar dalam pakai buang 77sen je, iyeee aku tak tipuuu, kat watson tuu, selipar jepun rm1 jer, perabot jati satu set, u can get it at only rm199, heater shower tuh rm29.99, dan mcm mcm lagi laaaa


Itu yg kat paper, yg paperless pulak mcm kat blogspot, facebook, web xyah ckp la. Saper la tak tempted tengok baju cantik, aksesori cute cute, nak nak musim 'sale' ni , delivery foc plak. Dr nak beli satu rantai p beli dua rantai, dari nak beli rantai p beli belt lak, dari nak beli belt, nak p 2ndhand Gucci nyer wallet laks, alih2 wallet ko yg berlubang.


Tapi xpe, bab kata org, biar papee asal bergayeee


Laz week aku punya la nak kejar brg 10sen kat Giant Kota Damansara, alih2 aku p sana, ber sensen kali berpuloh puloh sen punya barang. Barang 10sen dah abesss, 3000 unit jer. Kata 'Opening', bikin waa pening ader la, harga barang mcm biasa saje, cehhh tipah tertipu. Nak salahkan sape, salahkan Giant? Salahkan la nafesuu


Tapi musim 'sale' ni musim terbaik utk membeli brg2 'hantaran', sebab kebanyakan nyer menawarkan 'freebies'. Laz saturday, my osmate bought Lancome Perfume Set, dpt mcm2, dpt beg makeup, dpt lipgloss, dpt miniature, kalau dinilai dgn harga, mau dekat ratus jugak, ni la baru org ckp alah membeli menang memakai. Btoi ke pepatah tuh, lantak laaa


Untuk ibu bapa yg anak anak nak naik skolah bulan Januari nih, nak xnak kena la beli keperluan sekolah. Aku ingat dulu, every year aku beli pencil box, bag skolah, pensil, apa apa jer la, serba baru. Kalau Bag skolah, nak brand Hi Top, xpon Poly Pac, xnak kalah ni ngan kengkawan. Kalau Pencil Box laks, nak yg 3tingkat, x main aa satu tingkat, setakat boleh isi pensil 2B sebatang jer apa barang. Pastu kartun pon kena gempak, Gummybear ker, Satria baja itam ker, Power Rangers ker. Apa jadi ngan barang2 aku yg tahun sebelumnya, Umi aku sedekah kat keluarga yg kurang berkemampuan. Aku x marah pon kat Umi aku, aku lagi sonok ader la, dpt barang baru katakan. Hehe


Penah kena tipu tak masa 'sale' ni? Aku rs penah kot. Bukan kena tipu kat kedai tuh, tapi kena tipu oleh kebodohan diri sendiri.


Ader satu masa tuh, aku excited gile tgk BUM Equipment nyer wallet ader disount 50%. Harga b4 slash rm120++, so lepas disc jadik rm60++. Aku pon beli la. Sampai umah aku duk belek wallet tuh, aku terbaca majalah apa tah, remaja kot, aku tgk harga asal wallet tuh memang rm60++, not dat exact wallet la tapi ader rupa la ngan wallet aku. Ciss, Chihuahua tol. Tertipah tertipu waaa. Aiskhhh


Aku ni asek bercakap psl 'sale'. Aderkah aku very the shopaholic? no laa. Yg rm1, yg rm5 aku beli la, lebih dr tuh mintak mahap la.. Banyak lagi duit aku nak kena salurr


Thanx god dat i'm not slim n skinny, kalau x, sure aku boleh bukak butik ngan baju baju yg aku beli


Thanx god aku tak banyak duit, sure kaya raya tokei kedai


Credit: The God is smiling

1 dec 2008, around 8.30 pm

Occured once in a lifetime, n i missed it :(

pst: Kengkawan, kalau ader clearence sale tu habaq noo, hehe (iskhhh x serik serik)


Side dishes:


- i suppose to belog bout Levi's Party, later laaa

- aku terlepas la melihat 'bulan tersenyum' semalam, thanx god ader teknologi iaitu internet yang membolehkan aku men'view' gambar itu :)

apakah maksud tersirat di sebalik itu? bagi aku, sembahyanglah kamu sebelum kamu di sembahyang kan....

- sakit hatikan baca entry aku yg sebelum ni, aku ponnnn :p

6 comments:

sungguh panjang coretanmu kali ini wahai abby..

aku pon x larat layan sale ni, semuanye menipu jer..

baik aku layan bundle.. dah tentu ori and murah.. hahaha.

Ely: hehe, ko ratu bundle, memang kalau cari btol2 memang dpt harga murah kan, elok lak tuh, huhu

panjang bebeno..conclusion-nya..jgn percaya dgn illusi2 sale tu..seme penipu...hahaha

Kadok: ko lelaki ko suka la ckp sale tu penipu kan, hehe, dah beli baby cot? time sale ni msti murah kan, hehe

alo abby. *bukan abby-noman kan ngeh²*. chomei la kucing² ko.
papehal pon, salam jengok dari aku

Amy: hehe, aku pon jengok ko jugak, bukan abby noman neh, abby adabi je nih, hikhik sengal,