Assalamualaikum

Hari ni genap la 100 hari pemergian dia. Ku sendiri tanpa mu. Waaa sedihhhhhh

Semalam ader jamuan n kenduri arwah tapi bukan tahlil. Aku pon xtau ader majlis tuh, tau pon dpt call Venom n pas2 Mila suh aku bwk family dia ke sane. Buat kenduri tuh kat umah Kak Long kat Taman Cempaka Cheras, aku mana biasa p sane, memang ala ala sesat la jugak. Berkali kali jugak la call Kak Ngah tanya direction ke umah Kak Long

OTW lepas MRR2 Keramat, we olls stopped tepi jalan n asked for direction. Bab ni mmg kelakar la

Aku: Assalamualaikum bang, tumpang tanya, nak pergi ke Tesco Ampang camne?

Org tuh macam pelik, tgk kami atas bwh, tgk dlm keta, sape yg ader

Dia: Awak dr mane?

Aku cam, hah?

Mak Mila: Kami dr penang, nak p umah sedara kat Cheras tuh, tatau, coba habaq mai, kasi tau direction

Dia: Jauh tuh nak ke sane

Muka dia cam xnak kasi je kiter org p

Dia: Dlm 5-6 batu lagi, baper km yer 5-6 batu tuh?

Aku n Bro J cam, hah, takyah calculate la, kasi tau je

Bro J: 5-6 batu ok la, baper flyover kami kena lepas? 2 ke 3 , baper trefiklite? Dia: 5-6 batu laaa, baper km yer 5-6 tuh?

Againnn.

Aku: Ok la bang, thanx yer, nanti kami tanya org lain

Aduhaiii, asyik ulang benda sama jugak, direction nyer x kasi jugak. Last2 aku call Kak Ngah, dia bagitau lagi clear

Kak Ngah: Lepas 3 -4 flyover ader Tesco Ampang blah Kanan, tapi jgn masuk c2, masuk ikut jln masuk ke Tesco yg blah kiri kat perabot Chempaka tuh and bla bla bla

Ha kan senang.

Atas jasa direction yg Kak Ngah kasi tuh la kami sampai jua ke destinasi

Sampai ke umah Kak Long, Bernie dah ader kat c2, K.A yg bwk. Zet tak p, dia keje. Cam pelik lak, sebab selalu Zet mesti ader, rasa cam kosong lak aku

Tak ramai yg derang jemput, ader adik beradik arwah MC, n kami mewakili MC Voices and Stars

Ayah arwah memulakan kata2 aluan

' Assalamualaikum and welcome to our humble kenduri arwah. This Kenduri is dedicated to my beloved n lovely daughter, arwah Mastura binti Salleh or Adik. As everybody know, today is the 100 days since she left us to HER CREATOR. Let us remember her 'kind heart' for her siblings and friends by recite a doa'

Kinda laaa

Masa ni aku duk tahan air mata dari mengalir, xkan la nak nangis depan org dan meroyan di umah org, cukup la aku meroyan kat kubur dulu.

Majlis ni jugak diadakan utk buffday anak buah arwah, si Rafael.

Bernie belikan dia kek coklat yg amat cantikk dr Shang Ri La, jelezz lak aku, heheheh. Nak jelez ngan budak la plak

Masa tengah makan, aku suh K.A makan kueh 'akok', sejenis kueh tradisional kelantan

Aku: Akak makan neh, kueh 'akok'

K.A: Best ker?


Aku: Best kak, tapi manis skit, biasa la kueh kelate, mcm orgnya jugak, comel comel belako
Ahahahahaha

Aku: Kalau nak x manis, kueh 'adik' la

K.A: Ehh ader ek kueh 'adik', kat mana?

Aku terus gelak tergulingg, seb baik la kat umah org, kalau kat tempat lain mau aku ligan K.A
Wakakakakakakaka

Sambil2 tunggu Mila n Famee dtg dr Bernama Radio n TV, aku n K.A duk gossip pasal g ABP-BH hari tuh n psl wartawan2 yg duk tulis gossip Mila

Lama jugak la Mila nak sampai. Dlm kul 1pagi dia sampai ngan Famee

Aku, Lan, n K.A duk gossip lagi ngan Famee

Sedar x sedar dah kol 2.30 pagi

Apa lagi ciao la, esoknya Efa n Efa kan skolah

Aku ikut balik Damansara sementara Mila n MC Voices and Stars sambung miting kat Shang Ri La

~ Dear arwah MC, ............................................................................ i'm sorry, i can't type anything, i'm numb. What can i say is, I LOVE YOU, rest in peace, all of us LOVE YOU 4ever. Abby sedekahkan Al - Fatihah. Amin ~

0 comments: